اسرار رژیم لاغریِ پنج: دو | رژیم غذایی

شکمتون چربی آورده؟ حسابی گرد و قلمبه شدین؟ نمی دونین با این چند کیلو اضافه وزن چه کنین؟ ما براتون یه رژیم سریع و باحال داریم که مثل روزه «کله گنجشکی» می مونه.

 

 

پیروی از این رژیم ساده است و لازم نیس خودتون رو از خوردن مواد غذایی مورد علاقه تون محروم کنین. از این گذشته این رژیم در دراز مدت اثر مثبت زیادی روی سلامتی بدن میذاره. با ما همراه باشین تا با اسرار این رژیم آشنایتان کنیم.

 

پایه رژیم لاغری پنج: دو

در این رژیم به مدت ۲ روز در هفته روزه «کله گنجشکی» می گیرین؛ یعنی اینکه در این دو روز کالری دریافتی تون رو کاهش می دید و کمتر غذا می خورید و ۵ روز دیگه هفته برنامه غذایی نرمال خودتون رو دنبال می کنین. به خاطر همین به این رژیم لاغری رژیم پنج: دو می گن. البته حواستون باشه که لازم نیس حتماً دو روز متوالی رو انتخاب کنین.

وقتی که اندازه کالری دریافتی روزانه تقسیم بر چهار می شه بدن به ذخایر انرژی و چربیای خود مراجعه می کنه و اینطوری امکان لاغری جفت و جور می شه. در طول این دو روز رژیم «کله گنجشکی» خانوما می تونن تا ۵۰۰ کالری و آقایون تا ۶۰۰ کالری دریافت کنن. به خاطر همین لازمه که مواد غذایی مناسب و مفیدی انتخاب کنین تا خیلی راحت از پس رژیمتون بربیایید.

 

رژیمی مثل روزه کله گنجشکی: چه وقت و چیجوری؟

رژیم پنج: دو به این صورته که به مدت دو روز در هفته تقریباً روزه هستین. البته به این معنی نیس که لب به غذا و آشامیدنی نزنین و دو روز متوالی این کار رو انجام بدین. انتخاب روزا با خودتونه. فرض کنین دوشنبه و پنجشنبه رو انتخاب کردین. در این دو روز اندازه کالری دریافتی تون کم میشه.

 

تقسیم بندی کالری چیجوری صورت میگیره؟

در این دو روز خانوما حق دریافت ۵۰۰ و آقایون ۶۰۰ کالری رو دارن. البته اگه توان این رو داشته باشین که این اندازه رو هم کم کنین بهتره. انتخاب با خودتونه که این اندازه کالری رو در روز پخش کنین. می تونین دو وعده غذایی داشته باشین: صبح و شب. البته حواستون باشه که با خودتون سخت گیر نباشین. لازم نیس مثل افراد روزه دار خودتون رو مجبور کنین لب به غذا و آب نزنین. اگه در روز انتخابی تون مضطرب، بد حال، خسته یا بداخلاق هستین بهتره اون روز از رژیم صرف نظر کرده و اونو به روز دیگری بندازین. البته تا جایی که می شه به روزهایی که انتخاب کردین معتقد باشین و عادتای غذایی تون رو اصلاح کنین.

در روز رژیم که اندازه مصرف مواد غذایی رو کاهش می دید لازمه که با نوشیدن آب جبران مافات کنین. بدونین که خشک شدن دهن و تشنگی آخرین علائم دهیدراته شدن بدن است. به خاطر همین لازمه قبل اینکه تشنگی هلاکتان کنه آب بخورین

یه ترفند کوچیک واسه اینکه از ریزه خواری دور باشین

مطمئنا وقتی که مشغول جفت و جور غذا هستین دلتون می خواد ناخنکی به اون بزنین. واسه پیشگیری از این موارد پیشنهاد می کنیم غذاتون رو شب قبل آماده کنین و در روز رژیم خیلی با مواد غذایی سر و کار نداشته باشین. در روز رژیم واسه خودتون مشغولیتی دست و پا کنین تا سرتون گرم شه. بیرون برید، با دوستانتون قرار ملاقاتی بذارین، کتاب بخونین و خلاصه کاری بکنین که حواستون پرت شه و به غذا و خوردن فکر نکنین.

 

پروتئینا رو دریابید

دریافت ۵۰۰(واسه خانوما) یا ۶۰۰(واسه آقایون) کالری در روز رژیم، اندازه کمیه. واسه اینکه احساس سیری داشته باشین و گرسنگی اذیتتون نکنه لازمه که به اندازه کافی و البته با انتخابای هوشمندانه، غذا بخورین. مواد غذایی پر از پروتئینا انتخابای خوبی حساب می شن. یافته های بعضی از پژوهشا نشون میدن آدمایی که رژیم غذایی پر از پروتئین دارن احساس سیری طولانی یه مدت دارن.

 

پروتئینای مناسبی انتخاب کنین

مرغ بدون پوست، گوشت و اجناس لبنی کم چرب مثل شیرکاکائو انتخابای خوبی حساب می شن. واسه تنوع میگو، ماهی تن و توفو (همون پنیر سویا) رو در برنامه غذایی تون بذارین. حبوباتی مانند لوبیا سفید، لپه و عدس و هم اینکه بادام، گردو، فندق پر از پروتئین بوده و سیری طولانی یه مدت ایجاد می کنن. البته حواستون باشه که خشکبار کالری زیادی دارن به خاطر همین باید در مصرف اونا احتیاط کنین.

 

سبزیجات و مواد غذایی با شاخص گلیسمی پایین

مواد غذایی با شاخص گلیسمی بالا قند خون رو به سرعت بالا می برن و به خاطر همین احساس گرسنگی ایجاد می کنن. به خاطر همین لازمه در روزای رژیم از مصرف مواد غذایی با شاخص گلیسمی بالای ۵۰ دوری کنین. واسه صبحونه کورن فلکس با بلغور جو دو سر بخورین. واسه وعده های دیگه حتماً سبزیجات رو در برنامه غذایی تون بذارین چون کم کالری بوده و شاخص گلیسمی پایینی دارن. حالا خوبیش اینه سبزیجات متنوعی با رنگ و طعم جور واجور هست که در روز رژیم می تونین استفاده کنین. فرقی نمی کنه خام، پخته یا داخل سوپ باشه. می تونین با کمک اودیه ها و سبزیجات معطر دیگه سبزیجاتتان رو خوش طعم تر کرده و بخورین.

بدن باید هیدراته شه

مواد غذایی اصلی ترین

منبع : tebyan.net

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *