اسرار طول عمر را بخوانید! | بیماری

خبرگزاری ایسنا: هفته گذشته کارشناسان سلامت به کشفیاتی مربوط به طول عمر با مطالعه نمونه خون یه زن ۱۱۵ ساله رسیدن. هم اینکه نتیجه یه تحقیق جدید نشون میده که انجام فعالیتای ورزشی سبک و روزانه به زندگی سالم تر و طولانی تر و هم اینکه کاهش ناتوانی در دوران میانسالی منجر می شه.

پریونشن در این مقاله به چند عامل موثر واسه داشتن زندگی سالم تر و با طول عمر بیشتر اشاره کرده که به توضیح زیره:

شخصیت بر طول عمر اثر میذاره

کارشناسان دانشگاه «استنفرد» به این نتیجه رسیدن که ویژگیا و خصوصیات شخصیتی یه فرد منظم، با احتیاط و مصمم به افزایش طول عمر اون کمک می کنه. بیشتر افراد تصور می کنن که آروم بودن به افزایش طول عمر منجر می شه اما در تموم موارد این موضوع غلطه چون رفتارای به وجود اومده به وسیله وظیفه شناسی و جدی بودن بر رفتارای دیگه اثر میذاره. افراد دقیق و وظیفه شناس تلاش می کنن در مورد انتخابای زندگی شون بهترین گزینه رو در نظر بگیرن و در نتیجه احتمال اینکه سالم تر زندگی کنن به مراتب بیشتره.

رژیم غذایی از فاکتورهای مهم افزایش طول عمره

بررسیای انجام شده روی آدمایی با سن ۱۰۰ سال و بالاتر نشون دهنده اون هستش که بیشتر این ادما از رژیم غذایی مدیترانه ای استفاده می کنن که شامل مقدار زیادی میوه، سبزی و چربیای سالم است.

ژنتیک از دیگر عوامل تعیین کننده طول عمره

در صورتی که والدین عمر طولانی داشته باشن از روی زور موجب طول عمر فرزندشون نمی شه اما بعضی فاکتورهای بیولوژیکی وجود دارن که در این مورد تعیین کننده و موثر هستن.

تحصیل از فاکتورهای مهم در افزایش طول عمره

یافته های یه تحقیق نشون میده آدمایی که دارای مدرک کارشناسی هستن در مقایسه با آدمایی که بعد از تموم شدن مقطع دبیرستان ادامه تحصیل نداده ان، حدود ۹ سال بیشتر عمر می کنن.

استرس شغلی حتما به معنی کاهش عمر نیس

فعال و سخت کوش بودن از روی زور به این معنی نیس که استرس شغلی به فرد آسیب میرسونه. یافته های تحقیقات نشون میده که افراد سخت کوش طول عمر بیشتری دارن.

مراقبه و افزایش طول عمر

تحقیقات نشون میده مراقبه (مدیتیشن) می تونه در افزایش طول عمر نقش داشته باشه. یافته های یه بررسی روی گروهی از شرکت کنندگان تو یه کلاس مراقبه نشون دهنده اون بود که در این آدما به صورت میانگین حدود ۳۰ درصد فعالیت آنزیم «تلومراز» که به سن ربط داره، بیشتر می شه. این یافته در سطح مقدماتیه اما اشاره می کنه ذهن بر کارکرد بدن تاثیر قاطع میذاره.

در مورد مریضیا اصلا خوش بین نباشین

هرچند خوش بینی و مثبت اندیشی در خیلی از جنبه های زندگی خوبه اما در مورد مریضیا اصلا پیشنهاد نمی شه. به گفته پزشکان خوش بینی در مواجه با مریضیا موجب می شه درمان رو جدی نگیرید و از برگشت مریضی غافل شید که همین امر سلامت شما رو به طور جدی به خطر میندازه.

اجتماعی بودن واسه افزایش طول عمر ضرورت داره

حضور در گروه های اجتماعی و بودن در جمع دوستان و اعضای خونواده کمک می کنه تا بهتر از خودمون مراقبت کنیم.

نشستن طولانی مدت بیشترین آسیب رو به بدن میرسونه

تحقیقات نشون میده نشستن به مدت زمان طولانی با خطر کوتاه تر شدن طول عمر و دیگر مشکلات جسمی همراه س.

جمع آوری سلامت اکاایران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *