اسرار عجیب پیاده روی با پای برهنه برای سلامتی | بیماری

امروزه تصور زندگی بدون کفش، دمپایی و صندل سخته. کفش پا رو از بریدگی، کبودی، گرما و سرما حفظ می کنه و مانع از تماس اون با موجودات مضر و موذی می شه.الان در خارج از منزل اگه فردی رو بدون کفش ببینین تعجب می کنین.

بزرگترین عیب پوشیدن کفش اینه که جنب و جوش طبیعی پا رو محدود می کنه و انعطاف پذیری اونو کم می کنه. این دلیل افزایش تعدادی از مشکلات پا می شه. مطمئنا پابرهنه راه رفتن هم مشکلات شایعی رو واسه پا بوجود میاره. اما علاوه بر این فایده های درمانی هم داره.

: اسرار عجیب پیاده روی با پای برهنه واسه سلامتی

تقویت عضلات
پابرهنه راه رفتن باعث افزایش قدرت عضلات درگیر در قسمت پایین بدن مخصوصا پاها و باسن می شه. ماهیچه های کوچیک واقع در این نواحی وقتی که کفش دارین به درستی کشیده نمی شن. پابرهنه راه رفتن باعث تقویت و تندوتیزی عضلات این ناحیه می شه. نه فقط تقویت عضلات بلکه باعث می شه که در بین دویدن و راه رفتن از آسیب دیدن پا جلوگیری بعمل آید.

آرامش مشکلات مفاصل
پابرهنه راه رفتن واسه مفاصل بدن خوبه. زمانیکه شما به پوشیدن کفشای پاشنه بلند ویا کلفت عادت کنین در واقع مفاصل شما شدیدا تحت تاثیر قرار می گیرن. پابرهنه راه رفتن مفص زانو ، مفص کمر و ران رو تحت فشار قرار نمی ده و شما در وضعیت راحتی قدم می زنید.

بهتر شدن وضعیت
از دیگر فواید اون اثر مثبتیه که روی بدن داره. پوشیدن کفش بطور منظم عضلات پا رو ضعیف می کنه. پابرهنه راه رفتن به عضلات قدرت انعطاف پذیری میده.پس در این حالت خوب میشه ساختار فیزیکی رو تنظیم کرد. اگه پشت شما آسیب دیده و از درد اون رنج می برید پابرهنه پیاده روی کنین و اثر مثبت اونو روی بدن خود ببینین.

درمان وریدهای واریسی
پابرهنه راه رفتن واسه کسائیکه از رگای واریسی رنج می برن خوبه.در این حالت رگای موجود در پا و کف پای مریضی در برگشت خون به قلب با شکست مواجه می شن.پابرهنه راه رفتن در حرکت آزادانه انگشتان پا نقش داره.در نتیجه گردش خون در پاها رو بهتر کنه و این به نوبه خود دلیل آسون کردن خون رسانی به قلب می شه.

جلوگیری از فرورفتن ناخن پا به داخل گوشت پا
کسائیکه از این مشکل رنج می برن بیشتر پیشنهاد می شه که پابرهنه راه برن.این شانس برگشت کردن رو به کمترین حد ممکن میرسونه.دلیل اون اینه که وقتی که ما کفش می پوشیم فشار مشخصی روی انگشتان پا وارد می شه و با مشکل فرورفتن ناخن به گوشت پا مواجه میشیم. در حالت ایده آل پیشنهاد می شه که دست کم به مدت ۱۰ ساعت در روز پابرهنه پیاده روی کنین. اگه این امکان واسه شما موجود نیس تلاش کنین دست کم وقتی رو در منزل واسه پابرهنه بودن اختصاص بدین.

جلوگیری از رشد قارچ
در طول تابستون زمانیکه شما مدتای طولانی رو صرف پوشیدن کفش می کنین. شرایط مرطوب و تاریکی در کفش ایجاد می شه که امکان رشد قارچ رو آسون کردن می بخشه.با پیاده روی پابرهنه میشه از عفونتای قارچی پا و ناخن جلوگیری کرد.

کاهش خطر ناهنجاریای پا در کودکان
پابرهنه راه رفتن فقط واسه بزرگسالان پیشنهاد نمی شه بلکه واسه کودکان هم چیزی خوبه. اگه کودکان بطور منظم پابرهنه راه برن صاف بودن انگشتان پای اونا تضمین می شه. پس به ناهنجاریای پا و کف پای صاف در آینده دچار نمی شن. علاوه بر این پای قوی دارن.

منبع : فرادید

.

منبع : saten.ir

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *